click untuk menang

jom buat duit free jer...

kawan2 dah dapat 300 ke 400 rm sebulan,korang bile lagi..hanya daftar disini..free untuk korang..(click)

Thursday, June 30, 2011

tips atasi kanser payudara

Kenapa anda perlu lakukan pemeriksaan payudara anda sendiri?
Kanser payudara berada di tangga kedua dalam senarai kanser berbahaya, tumor berkembang dengan cepat, terutama di kalangan wanita yang telah mencapai umur empat puluh. Oleh itu, ujian perubatan setiap tahun tidak mencukupi sahaja untuk memberi perlindungan optimum.Seperti penyakit ditemui dan dirawat pada peringkat awal, lebih besar peluang untuk hidup dengan ketara.Walaupun tiada bukti bahawa pemeriksaan sendiri mengurangkan risiko kematian akibat kanser payudara, ia membantu untuk mengesan ketumbuhan dan dia masih kecil dan tidak di peringkat maju daripada tumor dikesan di kalangan wanita yang tidak Tqmn diri peperiksaan bagi diri mereka sendiri. Tidak menyebabkan apa-apa pemeriksaan daripada sebarang bahaya kepada wanita itu bahawa mereka tidak mengambil mereka hanya beberapa minit.Bagaimana melakukan pada diri anda?Masa terbaik untuk menjalankan sendiri pemeriksaan kira-kira seminggu selepas permulaan kitaran haid, tetapi jika anda mencapai menopaus, anda perlu menyemak diri pada tarikh yang sama setiap bulan.Anda menemui sebarang ketulan yang tidak normal, atau protrusions, atau rasa Baltkhana payudara anda Begitu juga, puting apa-apa pelepasan daripada payudara anda atau mana-mana perkara lain yang tidak asli. Mula melihat payu dara anda di hadapan cermin.Payudara pada wanita terdiri terutamanya daripada tisu lemak dan tisu di dalam kelenjar susu yang berkaitan dengan saluran setiap struktur kelenjar susu, puting sehingga bulatan di tengah-tengah adalah lebih gelap warna daripada seluruh payudara dan mengandungi pembukaan pelbagai saluran susu.




Bulanan diri peperiksaan: dada perlu diperiksa sebulan sekali untuk wanita yang lebihempat puluh tahun .. Waktu terbaik adalah selepas haid (PMS) di bilik mandi .. Jikatidak bengkak payu dara dan apabila Malim tekanan Jika sesi telah terputus boleh dilakukan dalam pertama setiap bulan.
Dan mencari dia dalam peperiksaan ialah:- Perubahan dalam saiz atau bentuk payudara atau benjolan yang luar biasa- Satu lelehan luarbiasa dari puting .. Atau perubahan warna puting ..- Perubahan warna kulit payudara atau ketebalan meningkat ..- Penemuan bengkak ketulan atau yang teruk di payudara atau ketiak- Sakit di dada.


Kaedah peperiksaan adalah seperti berikut:
1) Berdiri di hadapan cermin dan lihat kewujudan apa-apa perubahan dari segi saizatau bengkak yang luar biasa atau pengecutan kulit serta Perhatikan jika terdapat perubahan dalam bentuk atau kedudukan puting.



2) Letakkan tangan di belakang kepala, mengetatkan tangan anda dan kemudiankembali ke saiz teori dan bentuk payudara.

3) Letakkan tangan anda di pinggang dan melihat di cermin sekali lagi untuk perhatian apa-apa perubahan.

4) Letakkan tangan kanan di belakang kepala dan Daftar kaya anda kanan kiri tangan,menggunakan tiga jari tengah, "tidak hanya hujung jari - Klik ringan di yang kaya dangerakan bulatan di sekeliling bulatan Prama kaya besar Cuesta kaya kecil sehingga anda sampai ke puting semasa melihat ujian untuk kewujudan apa-apa nod intensitibengkak atau teruk, atau setempat .. pemeriksaan harus termasuk bahagian terletak di antara dada dan ketiak.

Cuba era puting perlahan-lahan dan berhati-hati rembesan dan mematuhi apa-apawarna, jika ada, sekarang mengulangi kaedah ini untuk memeriksa payudara kiri.


5) Letakkan tuala status dusta dilipat di bawah bahu kanan dan meletakkan tangan kanan di belakang kepala anda sekarang sedar tentang jari kiri cuba untuk memeriksakaya pergerakan hak-bulat seperti dalam Fiqdh sebelumnya kemudian mengulangiproses untuk memeriksa payudara lain meletakkan tangan kiri di belakang kepala dan menguji tangan kanan.
dan jugaSendiri pemeriksaan payudara sekali setiap bulan pada minggu berikut sesi untuk semua gadis dan wanita selepas umur dua puluhPemeriksaan oleh doktor pakar atau jururawat setiap umur 3 tahun 20-39 dan kemudiansetiap tahun untuk lebih daripada empat puluhTinjauan oleh mamogram (Mamogeram) adalah cara terbaik dan paling tepat untuk mengesan kanser payudara:Sekali setiap dua tahun bagi wanita lain yang berusia lebih empat puluh.




p/s: sekadar tips bagi wanita

No comments:

Post a Comment

ping kan blog anda,dan dapatkan ribuan trafik!! >> Blogger Ping
komen lah sikit kawan..komen banyak2 pun boleh
nak copy entry nie boleh..tp tolong promote link skali sebagai sumber asal..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom buat duit dengan mudah..dan TANPA MODAL..untung lebih nie..

daftar free dan lihat duit masuk ke akaun anda,hanya click line ni untuk daftar percuma..(CLICK)

click sini