click untuk menang

jom buat duit free jer...

kawan2 dah dapat 300 ke 400 rm sebulan,korang bile lagi..hanya daftar disini..free untuk korang..(click)

Thursday, June 30, 2011

perabut creatif 9 gambar

design perabut2 ini telah direka oleh syarikat selat line.kat malaysia ak rasa x ada lagi lah kot perabut macam ini..jom tengok gambar2 nie....










monyet love kucing

kehidupan yg sangat pelik dan sangat berbeza yg dialami oleh 2 binatang ini, si monyet betina dan si anak kucing.jangan pertikaikan kerana ianya adalah kehidupan mereka, kasih sayang juga tidak mengenal situasi dan siapa kita....



keakraban terjalin jika kita tahu nilai kasih sayang itu sendiri,kasih dan sayang tidak pernah berbelah bagi walaupun ianya tahu ia bukan dari spesis yang sama.


"tidurlah sayangku"mungkin ini yang dikatakan oleh si ibu.."walau apapun terjadi ibu tetap akan jaga kamu sampai bila2"...sungguh indah.



kasih sayang yang terjalin tidak pernah pudar di dalam kehidupan mereka,..

tips atasi kanser payudara

Kenapa anda perlu lakukan pemeriksaan payudara anda sendiri?
Kanser payudara berada di tangga kedua dalam senarai kanser berbahaya, tumor berkembang dengan cepat, terutama di kalangan wanita yang telah mencapai umur empat puluh. Oleh itu, ujian perubatan setiap tahun tidak mencukupi sahaja untuk memberi perlindungan optimum.Seperti penyakit ditemui dan dirawat pada peringkat awal, lebih besar peluang untuk hidup dengan ketara.Walaupun tiada bukti bahawa pemeriksaan sendiri mengurangkan risiko kematian akibat kanser payudara, ia membantu untuk mengesan ketumbuhan dan dia masih kecil dan tidak di peringkat maju daripada tumor dikesan di kalangan wanita yang tidak Tqmn diri peperiksaan bagi diri mereka sendiri. Tidak menyebabkan apa-apa pemeriksaan daripada sebarang bahaya kepada wanita itu bahawa mereka tidak mengambil mereka hanya beberapa minit.Bagaimana melakukan pada diri anda?Masa terbaik untuk menjalankan sendiri pemeriksaan kira-kira seminggu selepas permulaan kitaran haid, tetapi jika anda mencapai menopaus, anda perlu menyemak diri pada tarikh yang sama setiap bulan.Anda menemui sebarang ketulan yang tidak normal, atau protrusions, atau rasa Baltkhana payudara anda Begitu juga, puting apa-apa pelepasan daripada payudara anda atau mana-mana perkara lain yang tidak asli. Mula melihat payu dara anda di hadapan cermin.Payudara pada wanita terdiri terutamanya daripada tisu lemak dan tisu di dalam kelenjar susu yang berkaitan dengan saluran setiap struktur kelenjar susu, puting sehingga bulatan di tengah-tengah adalah lebih gelap warna daripada seluruh payudara dan mengandungi pembukaan pelbagai saluran susu.




Bulanan diri peperiksaan: dada perlu diperiksa sebulan sekali untuk wanita yang lebihempat puluh tahun .. Waktu terbaik adalah selepas haid (PMS) di bilik mandi .. Jikatidak bengkak payu dara dan apabila Malim tekanan Jika sesi telah terputus boleh dilakukan dalam pertama setiap bulan.
Dan mencari dia dalam peperiksaan ialah:- Perubahan dalam saiz atau bentuk payudara atau benjolan yang luar biasa- Satu lelehan luarbiasa dari puting .. Atau perubahan warna puting ..- Perubahan warna kulit payudara atau ketebalan meningkat ..- Penemuan bengkak ketulan atau yang teruk di payudara atau ketiak- Sakit di dada.


Kaedah peperiksaan adalah seperti berikut:
1) Berdiri di hadapan cermin dan lihat kewujudan apa-apa perubahan dari segi saizatau bengkak yang luar biasa atau pengecutan kulit serta Perhatikan jika terdapat perubahan dalam bentuk atau kedudukan puting.



2) Letakkan tangan di belakang kepala, mengetatkan tangan anda dan kemudiankembali ke saiz teori dan bentuk payudara.

3) Letakkan tangan anda di pinggang dan melihat di cermin sekali lagi untuk perhatian apa-apa perubahan.

4) Letakkan tangan kanan di belakang kepala dan Daftar kaya anda kanan kiri tangan,menggunakan tiga jari tengah, "tidak hanya hujung jari - Klik ringan di yang kaya dangerakan bulatan di sekeliling bulatan Prama kaya besar Cuesta kaya kecil sehingga anda sampai ke puting semasa melihat ujian untuk kewujudan apa-apa nod intensitibengkak atau teruk, atau setempat .. pemeriksaan harus termasuk bahagian terletak di antara dada dan ketiak.

Cuba era puting perlahan-lahan dan berhati-hati rembesan dan mematuhi apa-apawarna, jika ada, sekarang mengulangi kaedah ini untuk memeriksa payudara kiri.


5) Letakkan tuala status dusta dilipat di bawah bahu kanan dan meletakkan tangan kanan di belakang kepala anda sekarang sedar tentang jari kiri cuba untuk memeriksakaya pergerakan hak-bulat seperti dalam Fiqdh sebelumnya kemudian mengulangiproses untuk memeriksa payudara lain meletakkan tangan kiri di belakang kepala dan menguji tangan kanan.
dan jugaSendiri pemeriksaan payudara sekali setiap bulan pada minggu berikut sesi untuk semua gadis dan wanita selepas umur dua puluhPemeriksaan oleh doktor pakar atau jururawat setiap umur 3 tahun 20-39 dan kemudiansetiap tahun untuk lebih daripada empat puluhTinjauan oleh mamogram (Mamogeram) adalah cara terbaik dan paling tepat untuk mengesan kanser payudara:Sekali setiap dua tahun bagi wanita lain yang berusia lebih empat puluh.




p/s: sekadar tips bagi wanita

sahabat baik walaupun berbeza (versi animal)

mereka adalah sahabat baik yg tidak dapat dipisahkan walaupun mereka berbeza dari segi keturunan,dibawah ini adalah gambar seekor anjing yg diberi nama roskoe dan oran hutan yg nama nya surya.gambar ini telah diterbitkan dan di album kan di South Carolina.










p/s: akrab giler cam kawan baik lah..hahaha

jambatan terpanjang didunia (china)

jambatan ini telah dibina di china iaitu di Jiaozhou Bay dengan panjang nya adalah 42.4 kilometer dan kos pembuatan jambatan ini mencecah 1.1 bilion euro,ini termasuklah terowong bawah laut.
jambatan ini hanya memegang rekod 5 tahun kerana sekarang ini china sedang membina jambatan yang lain yang lebih besar dan mahal kos nya..







jeans dari jepun

kat bawah nie ada salah 1 desings jeans dari jepon..kat sana boleh lah dieorang pakai,kalau kat malaysia memang x ada orang pakai lagi.kalau korang rasa nak pakai jugak,pakai kat dalam rumah jer lah.kalau pakai kat luar nampak sangat pelik nya..haha




p/s:kalau nak oder korang pg cari kat jepon lah erk...malaysia x ada jual desings camni setahu ak...

movie Karak (2011) [Malay]



Release Date: 26 May 2011 (Malaysia) | Country: Malaysia | Language: Malay | Genres: Horror | Subtitle: English Hardsub | 255MB Mkv, 274Mb Rmvb| Quality: DVDRip

Synopsis: Four students are heading back to their college in Kuantan, after a night out in Kuala Lumpur, when they encounter massive traffic on the Karak highway. In an attempt to make it back in time for their classes in the morning, they decide to exit the highway and take an alternative route back to Kuantan via the old single carriageway trunk road…. not knowing that this decision would change their lives forever.
skip dulu sebelum download (format mkv)

Wednesday, June 29, 2011

transformer dark of the moon 2011(movie)

korang try download kat bawah link die...kalau masih ade rezeki korang lah 2...

da ciap download korang patch gune hj split..kalau xdk download kat sini (click)
selamat mencube..

p/s:kalaw da sush sangat korang pg tengok kat wayang jer lah...hehe

movie Quarantine 2: The Terminal (2011)

cerita ini mengisahkan 1 wabak yg tersebar di seluruh dunia,nk tahu lebih lanjut tengoklah cerita nie





A plane is taken over by a mysterious virus. When the plane lands it is placed under quarantine. Now a group of survivors must band together to survive the quarantine.

[TITLE]:…………………..[ Quarantine 2: Terminal
[YEAR]:…………………..[ 2011
[FORMAT]:…………………..[ MKV
[iMDB RATING ]………………[ 6.3/10
[GENRE]:……………………[ Horror | Mystery | Sci-Fi | Thriller
[FILE SIZE]:………………..[ 325.27 MB
[RESOLUTION]:……………….[ 720x400
[FRAME RATE]:……………….[ 25.00 fps
[LANGUAGE ]:………………..[ English
[RUNTIME]:…………..[ 01:26:09

paswood
mediafire4u.com

panda antivirus pro 2012

tahun 2011 belom lagi abis...tapi yang bagus nya panda kat bawah nie da keluarkan software antivirus die....yang paling latest jom lah kite download antivirus nie....



click untuk download (sini)



camnilah rupe die

click untuk download (sini)



10 lukisan tercantik didunia

dekat bawah nie ada 10 lukisan tercantik di dunia yang sempat ak kumpulkan..
so korang nilai lah sendiri yerk..











p/s: jangan buta seni sudah..hihi

Malaysia vs Taiwan 2-1(2011)

malam tadi baru jer tengok kat tb malaysia vs taiwan tuk kelayakkan pra piala dunia 2014,
malaysia menang 2 berbalas 1, ahad nie pasukan malaysia akan bertandang ke taiwan, jadi bagi penyokong2 malaysia marilah kite sapport pasukan kite.pasukan malaysia kini nampaknya semakin meningkat prestasi..caiyok!!!..:)




p/s: majulah sukan untuk negara..

Tuesday, June 28, 2011

penyokong yg fanatik

huh..macam2 gelagat boleh tengok,antaranya penyokong2 yg sangat fanatik,x tau lah dieorang nie fanatik sebab ape..nak popular atau memang fanatik..
macam nie pon ade..jom layan...




p/s: nasib kat malaysia x ada penyokong yg giler cmni...haha

Funny Football (gambar dan video)

macam2 erk boleh kite lihat aksi kat dalam game bola sepak nie..jom lah layan video nie,,




p/s: da edit kot nie...

Monyet yang rajin (lucu)

monyet nie buat semua keje2 yang manusia buat..sangat rajin dan kelakar abis...haha
jom layan...




p/s: hahaha..

Monyet pun bersenam(lucu)

monyet pon pandai bersenam untuk kesihatan die.jadi kite pon kena lah bersenam juga demi kesihatan yerk..jangan malas2..haha



jenis2 burung cendrawasih

sebut jer burung cendrawasih apa yang korang terpikir?burung nie cantik,susah nak jumpa, dan jarang sekali boleh kita lihat secara langsung depan mata kita kan.kat bawah nie ada sikit infomasi mengenai burung yang sangat unik ini.



Cendrawasih Biru atau dalam nama ilmiahnya Paradisaea rudolphi adalah sejenis burung cendrawasih berukuran sedang, dengan panjang sekitar 30cm, dari genus Paradisaea. Burung ini berwarna hitam dan biru, berparuh putih kebiruan, kaki abu-abu, iris mata berwarna coklat tua, di sekitar mata terdapat dua buah setengah lingkaran putih dan sayap berwarna biru terang.



Cendrawasih Kaisar atau dalam nama ilmiahnya Paradisaea guilielmi adalah sejenis burung cendrawasih berukuran sedang, dengan panjang sekitar 33cm, dari genus Paradisaea. Burung ini berwarna kuning dan coklat, berparuh abu-abu kebiruan, kaki coklat keunguan dan iris mata berwarna coklat kemerahan.



Cendrawasih Merah atau dalam nama ilmiahnya Paradisaea rubra adalah sejenis burung pengicau berukuran sedang, dengan panjang sekitar 33cm, dari marga Paradisaea. Burung ini berwarna kuning dan coklat, dan berparuh kuning. Burung jantan dewasa berukuran sekitar 72cm yang termasuk bulu-bulu hiasan berwarna merah darah dengan ujung berwarna putih pada bagian sisi perutnya, bulu muka berwarna hijau zamrud gelap dan diekornya terdapat dua buah tali yang panjang berbentuk pilin ganda berwarna hitam. Burung betina berukuran lebih kecil dari burung jantan, dengan muka berwarna coklat tua dan tidak punya bulu-bulu hiasan.


Cendrawasih Goldi, Paradisaea decora, merupakan burung cendrawasih beukuran besar dengan panjang 33 cm dan berwarna cokelat zaitun. Burung jantan punya dada berbulu warna kuning dan hijau tua dengan dada abu-abu keunguan, iris berwarna kuning dan paruh, mulut serta kakinya berwarna abu-abu. Badannya dihiasi bulu hias pinggang berwarna merah tua dan dua bulu panjang mirip kawat. Burung jantannya berbeda dari jenis Paradisaea yang lain karena bulu dadanya yang berwarna abu-abu keunguan. Burung betina tidak berbulu hias dan berbulu warna cokelat zaitun dan bawahnya cokelat jingga.


Cendrawasih Raggiana atau dalam nama ilmiahnya Paradisaea raggiana adalah sejenis burung pengicau berukuran sedang, dengan panjang sekitar 34cm, dari genus Paradisaea. Burung ini berwarna kuning dan coklat, berparuh abu-abu kebiruan, mulut merah muda, iris mata berwarna kuning dan kaki berwarna abu-abu coklat keunguan.


Cendrawasih Kuning-besar, Paradisaea apoda, merupakan burung cendrawasih berukuran besar, sepanjang sekitar 43 cm, berwarna coklat marun dan bermahkota kuning. Tenggorokannya berwarna hijau zamrud dan bantalan dadanya cokelat kehitaman. Burung jantan dihiasi bulu-bulu panggul yang besar warna kuning dan punya sepasang ekor kawat yang panjang. Burung betina berbulu cokelat marun tak bergaris.



Cendrawasih Kuning-kecil atau dalam nama ilmiahnya Paradisaea minor adalah sejenis burung pengicau berukuran sedang, dengan panjang sekitar 32cm, dari genus Paradisaea. Burung ini berwarna kuning dan coklat, berparuh abu-abu kebiruan dan mempunyai iris mata berwarna kuning. Burung jantan dewasa memiliki bulu di sekitar leher berwarna hijau zamrud mengkilap, pada bagian sisi perut terdapat bulu-bulu hiasan yang panjang berwarna dasar kuning dan putih pada bagian luarnya. Di ekornya terdapat dua buah tali ekor berwarna hitam. Burung betina berukuran lebih kecil dari burung jantan, memiliki kepala berwarna coklat tua, dada berwarna putih dan tanpa dihiasi bulu-bulu hiasan.



Cendrawasih Kerah, Lophorina superba, merupakan burung cendrawasih pengicau anggota famili Paradisaeidae. Ia adalah anggota satu-satunya dari genus Lophorina. Burung jantan berwarna hitam dengan mahkota berwana hijau pelangi, mempunyai bulu penutup dadanya biru-hijau dan berbulu pundak yang bisa menegak berwarna hitam beludru. Burung betinanya berwarna cokelat-kemerahan dan bawahnya bulu bergaris-garis warna cokelat. Burung muda berwarna mirip burung betina.



Cendrawasih Panji atau dalam nama ilmiahnya Pteridophora alberti adalah sejenis burung pengicau berukuran kecil, dengan panjang sekitar 22cm, dari genus tunggal Pteridophora. Burung jantan dewasa mempunyai bulu berwarna hitam dan kuning tua, dikepalanya terdapat dua helai bulu kawat bersisik biru-langit mengilap, yang panjangnya mencapai 40cm dan dapat ditegakkan pada waktu memikat betina. Bulu mantel dan punggung tumbuh memanjang berbentuk tudung berwarna hitam. Iris mata berwarna coklat tua, kaki berwarna abu-abu kecoklatan dan paruh berwarna hitam dengan bagian dalam mulut berwarna hijau laut. Burung betina berwarna abu-abu kecoklatan dengan garis-garis dan bintik gelap. Betina berukuran lebih kecil dari burung jantan dan tanpa dihiasi mantel atau bulu kawat hiasan.




Cendrawasih Raja, Cicinnurus regius, adalah burung pengicau anggota famili Paradisaeidae (burung cendrawasih) yang panjang tubuhnya sekitar 16cm. Burung jantan berwarna merah tua terang dan putih dengan kaki berwarna biru terang dam memiliki bulu-bulu mirip kipas yang warna ujungnya hijau di pundaknya. Dua ekornya yang memanjang ujungnya berhiaskan uliran bulu hijau zamrud. Burung betina berwarna coklat dan bawahnya bergaris-garis.

Cendrawasih Raja tersebar di seluruh hutan dataran rendah di pulau Papua dan pulau-pulau terdekat. Dalam bahasa Inggris, burung ini disebut dengan "living gem" ("permata hidup") yang merupakan burung cendrawasih paling kecil dan berwarna-warni. Makanan utamanya terdiri dari buah-buahan danartropod.




Cendrawasih Botak atau dalam nama ilmiahnya Cicinnurus respublica adalah sejenis burung pengicau berukuran kecil, dengan panjang sekitar 21cm long, dari marga Cicinnurus. Burung jantan dewasa memiliki bulu berwarna merah dan hitam dengan tengkuk berwarna kuning, mulut hijau terang, kaki berwarna biru dan dua bulu ekor ungu melingkar. Kulit kepalanya berwarna biru muda terang dengan pola salib ganda hitam. Burung betina berwarna coklat dengan kulit kepala biru muda.

p/s : orang dulu2 kata burung nie banyak khasiat die,boleh buat ubat.tp kalau nak bela burung nie kena ada lesen dulu..

Cenderawasih

Cenderawasih burung kayangan
Tuanku putih kilau keemasan
Pandanglah hamba si gagak hutan
Sebelah mata pun hamba tak terkilan

Cenderawasih burung kayangan
Tuanku putih kilau keemasan
Adumu bercadarkan pintalan gemawan
Tidur hamba beralas reranting hutan

Tak hamba terkelindan sayap dipatahkan
Tak hamba terkilan telur hamba dipecahkan
Hamba akur dengan suratan
Hamba akur dengan kehendak Tuhan
Hamba akur berketurunan bermandi hinaan

Cenderawasih burung kayangan
Tuanku putih kilau keemasan
Kau pinta didodoikan rintikan hujan
Ku mampu rintih senandung kedukaan

Cenderawasih burung kayangan
Tuanku putih kilau keemasan
Kau pinta didodoikan rintikan hujan
Ku mampu rintih senandung kedukaan

Aduhai cenderawasih pintamu keterlaluan
Kau inginkan hamba kalungkan bulan
Kau kepinginkan kerabu dari bintang berkerdipan
Kau dambakan rantai untaian buih lautan



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom buat duit dengan mudah..dan TANPA MODAL..untung lebih nie..

daftar free dan lihat duit masuk ke akaun anda,hanya click line ni untuk daftar percuma..(CLICK)

click sini